Kontaktinformation

E-post: kundtjanst@gavokort.nu

Vill du kontrollera orderstatus eller reklamera en gåva?

Vid reklamation av trasig gåva, vänligen bifoga bild på gåvan och själva kartongen som gåvan levererades i.

Om du önskar kontrollera leveransstatus på din beställning eller vill reklamera en produkt gör du detta enklast genom att logga in på våra kundsidor via länken nedan.

Till kundinloggningen »

Vanliga frågor och svar

När levereras mitt paket under julhelgerna?

Normalt så levererar vi ditt paket så fort som möjligt inom 14 dagar!

Jag har fått ett kort från Gåvokort Scandinavia, hur gör jag?

Klicka på ”Lös in gåvokort” i menyn ovan. Du får därefter skriva in ditt kortnummer som står på insidan av ditt kort, kortnumret börjar på 18-xx eller 27-xx och ange dina adressuppgifter. Efter detta kan du fritt välja på de produkter som finns tillgängliga. När Du bestämt dig, klicka på ”Välj gåva”, samt slutför. När du bestämt dig för en produkt löser du enkelt in ditt kort genom att bekräfta din order. Du kan logga in med ditt kortnummer hur många gånger du vill ända till du väljer att aktivera ditt köp När Din beställning är aktiverad skickas ett e-mail till den mailadress du har angett.

Min gåva har returnerats till avsändaren, kan jag få den skickad igen?

I de fall vi har skickat gåvan korrekt på den registrerade adressen kan gåvan endast skickas på nytt genom att betala ny fraktkostnad. Detta för att täcka våra kostnader. I de fall vi gjort fel vid leverans skickas gåvan på nytt utan extra kostnad.

Jag ska åka bort på semester en vecka? Hur länge finns gåvan att avhämta hos postombudet?

Om du ska åka på semester så rekommenderar vi dig att lösa in ditt kort efter din semester. Detta för att undvika att din gåva returneras till oss och att du får betala ytterligare en fraktavgift. Din gåva ligger hos ditt postombud i maximalt 14 dagar. Därefter returneras den till Gåvokort Scandinavia AB. Om ditt paket returneras till oss så kan vi skicka ditt paket igen mot en fraktavgift på 150:-

Jag har tappat bort min SMS kod jag fick från Posten, hur gör jag nu för att få ut mitt paket?

Logga in på kundinloggningen med hjälp av ditt kortnummer och lösenord som du fick i orderbekräftelsen. När du loggat in klickar du på postsymbolen. Där ser du vilket kollinummer ditt paket har och vilket utlämningsställe det ligger på. Ange ditt kollinummer och visa legitimation vid ditt utlämningsställe så får du ditt paket.

Kan jag välja vart gåvan ska levereras?

Du skriver själv in mottagaradress till Gåvokort Scandinavia-kortet. Var noga med att fylla i alla fält. Inom 14 dagar efter beställning får mottagaren ett SMS som anger vilket utlämningsställe du kan hämta paketet.

Kan jag välja när gåvan ska levereras?

Nej, tyvärr inte. När väl beställningen är gjord så levereras paketet inom 14 dagar. Under julhelgerna kan leveranstiden förlängas något eftersom det är många röda dagar då Posten ej levererar alla dessa dagar.

Skickar ni till adress utanför Sverige?

Nej, vi skickar endast till adresser i Sverige.

Varför måste jag fylla i mitt mobilnummer?

Ditt mobilnummer används för att skicka en SMS-avisering när ditt paket är på väg. Detta visar du upp när du hämtar ditt paket. Med SMS- avisering får du ditt paket snabbare och gör en insats för miljön!

Kan man lösa in Gåvokort Scandinavia-kortet per telefon?

Nej, tyvärr inte. Du löser in Ditt kort genom vår hemsida under ”Lös in gåvokort”.

När kommer min gåva?

Din gåva levereras med postpaket eller med posten brev inom 14 dagar efter att vi har mottagit Din beställning. Gåvokort Scandinavia använder detta leveranssätt då det är ett miljövänligt alternativ. Om du valt en tidningsprenumeration så levereras tidningen enligt förlagets utgivningsplan till din brevlåda. Din första tidning kommer normalt inom 6-8 veckor.

Kan jag byta min gåva?

Om varan du fått överensstämmer med den beskrivning som ges på www.gavokort.nu kan den inte bytas. Om den levererade varan är skadad eller på annat sätt felaktig, kontakta Gåvokort Scandinavia support för reklamation.

När jag skulle göra beställningen på hemsidan kom jag aldrig till slutför, har beställningen gått fram?

Nej, tyvärr. För att Dina beställningsuppgifter ska kunna hämtas och behandlas av oss måste Du komma fram till sidan slutför. På den sidan står ett meddelande om att beställningen är mottagen och att Du kommer att få en bekräftelse via e-mail. Om Du inte sett den informationen och heller inte fått något e-mail är beställningen avslutad för tidigt. Försök igen.

Kan en artikel ta slut?

Ja, det kan den göra, men vårt mål är att om finns synlig på sidan så finns den i lager. Om en artikel tar slut tas den bort från sidan och ersätts med annan artikel.

Finns det andra produkter att välja på än de som är vid inlösen?

Nej, det finns det som syns. Sortimentet kan förändras under tiden.

Jag ska eller har flyttat. Eftersänds postpaketet till min nya adress?

Nej, postpaketet skickas inte till eftersändningsadress utan returneras till avsändaren och paketet kommer inte att skickas på nytt. Vill du ha det utskickat igen så debiteras en fraktavgift på 150:-

Jag har valt att välgörenhet som gåva, hur vet jag om den kommer fram?

Du som valt välgörenhet som gåva får ett bevis på detta utskickat från vår aktuella samarbetspartner.

Jag har fått ett gåvokort, nu vill jag köpa själv till mitt företag -hur gör jag?

Klicka på ”Beställ gåvokort..” på första sidan, fyll i alla uppgifter så skickas din beställning till närmaste återförsäljare eller kontakta gärna en återförsäljare under fliken ”Hitta återförsäljare”.

Vad är det för skatteregler för Julgåvor?

Klicka här för mer information!

Vad gäller för regler runt mutor och bestickning?

Klicka här för mer information!

Hur kommer jag i kontakt med er?

Om du har andra frågor som inte hittar svar på ovan, maila oss på kundtjanst@gavokort.nu så får du ett snabbt svar.